آتشی که Binance به جان FTX انداخت و دودی که به چشم کاربران رفت!

تاریخ : 1401/09/03

نویسنده : Gemini

دسته بندی : اخبار کریپتوکارنسی


چندی پیش و پس از این که چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل صرافی بزرگ بایننس، تصمیم به فروش تمام توکن‌های FTT خود گرفت، صرافی FTX دچار ریزش و کمبود نقدینگی شدیدی در آلت کوین‌های مهمی چون اتریوم شد. در حالی که سم بنکمن فرید، مدیرعامل صرافی FTX، این موضوع را جدی نخوانده و اعلام کرده بود که این صرافی مشکل نقدینگی ندارد؛ سرمایه او در یک روز تا بیش از 90 درصد کاهش پیدا کرد!
بنکمن که اخیراً کمک‌های مالی زیادی نیز به هر دو حزب انتخاباتی آمریکا کرده است، تا‌کنون مذاکرات زیادی را با دولت آمریکا برای قانون‌گذاری رمز ارزها در این کشور انجام داده است که نتیجه آن برای صرافی‌های دیگری از جمله بایننس نیز مثبت بوده است.

با این حال افشا شدن برخی اسناد مبنی بر وجود سرمایه دیجیتال 14.5 میلیارد دلاری در شرکت سرمایه‌گذاری Alameda، که مؤسس آن نیز سم بنکمن فرید است، بایننس را مجاب کرد تا از شر تمام دارایی‌های باقی‌مانده این صرافی نیز خلاص شود!
این اختلافات بین دو صرافی ارز دیجیتال معروف، باعث هرج و مرج زیادی در بازار رمز ارزها شد که بسیاری از تحلیلگران را به یاد اتفاقی که پس از سقوط لونا افتاد انداخت!
تا جایی که صرافی اوکی ایکس نیز برای جلوگیری از ریزش مجدد بیت کوین و دلسردی قانون‌گذاران از بازار کریپتو، خواهان حل فوری اختلافات میان این دو مدیرعامل شد.

حال، هر دو طرف ماجرا برای حمایت از کاربران راضی به توافق شده و ژائو که قصد خود از فروش توکن‌‌ها را کاملاً دوستانه و حرفه‌ای بیان کرده بود، تفاهم‌نامه‌ای را با بنکمن امضا کرده و تصمیم به خرید صرافی FTX با مبلغی مجهول گرفته است.
با این وجود مدیر عامل کوین بیس اعلام کرده است که خوشبختانه هیچ سرمایه‌گذاری در FTX یا Alameda نداشته و جریانات اخیر را سؤاستفاده از کاربران کریپتو تلقی کرد.

تا امروز 2022 سال خوبی برای بازار رمز ارزها نبوده است و حال نیز باید دید این آتش تا کجا شعله خواهد کشید و چه کسانی در نتیجه این اتفاقات متضرر خواهند شد…